Általános Szerződési Feltételek

Preambulum

Üdvözöljük honlapunkon! Ezúton is köszönjük, hogy minket választott és bizalmat szavazott nekünk. Reméljük a szolgáltatásunkkal elégedett lesz és hamarosan ismét a vásárlóink között tudhatjuk!

Tájékoztatjuk, hogy a honlapunkon történő vásárlásával Ön, mint Vásárló/Megrendelő, és közöttünk, mint Eladó között adásvételi szerződés jön létre a megrendelésének beérkezését (ajánlattétel) követően a rendelés feldolgozásáról szóló e-maillel (ajánlat elfogadása).

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően jött létre azzal a céllal, hogy a jelen webshopban történő vásárlás során létrejövő szerződés tartalmát – a mindenkor hatályos kötelező érvényű jogszabályi rendelkezések mellett – meghatározza.

Az itt nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályok az irányadóak.

Jelen ÁSZF bármely rendelkezésétől eltérni kizárólag a felek előzetes, írásos megállapodása alapján lehet. Írásos megállapodásnak minősül többek között a levélben, elektronikus levélben, vagy a honlapon történt nyilatkozattétel is, amennyiben azt a másik fél kifejezetten elfogadta.

A Vásárló a megrendelés megküldésével elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, így kérjük, hogy jelen ÁSZF-et figyelmesen olvassa el. Felhívjuk figyelmét, hogy a Vállalkozó jogosult az ÁSZF tartalmát módosítani, melyre tekintettel kérjük, hogy annak tartalmát minden vásárlás előtt ellenőrizze.

Tájékoztatjuk, hogy nincs olyan szolgáltatási tevékenységre vonatkozó magatartási kódex, melyet magunkra nézve kötelezően elismernénk.

Kérjük, bármely kérdés felmerülése esetén a 2. a. pontban megjelölt elérhetőségek egyikén keressen fel minket.

Adatok
Vállalkozó adatai
Név
Schweitzer György Gábor e.v.
Székhely
3780 Edelény, Póts András út 22.
Nyilvántartási szám
56046232
Adószám
57417536-2-25
Nyilvántartásba vevő hatóság
Edelényi Járási Hivatal
Képviseli
Schweitzer György Gábor
Bankszámlaszám
UniCredit Bank 10918001-00000114-59890005
Telefonszám
+3630/200-0712
Honlap
www.beautyfanatic.hu
E-mail
info@beautyfanatic.hu

Tárhelyszolgáltató adatai
Név
NLG-System Bt.
Székhely
2135 Csörög, Homokbánya u. 26.
Telefonszám
+3627/502-450
Honlap
www.nlg.hu

Fogalmak, értelmező rendelkezések
Felek: a Vásárló/Megrendelő/Ön és a Vállalkozó/Eladó együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, mely esetében az egyik szerződő fél fogyasztónak minősül
Honlap: jelen weboldal, ahol a Vállalkozó/Eladó termékeket kínál és amely a szerződés megkötésének platformja
Jótállás: a fogyasztói szerződések esetén a Polgári Törvénykönyvben, valamint az egyéb jogszabályban meghatározott kötelező, valamint a Vállalkozó/Eladó által esetlegesen önként vállalt helyállási kötelezettség hibás teljesítés esetén
Szerződés: a felek kölcsönös és egybehangzó kifejezésével, a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők közötti szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszközt alkalmaznak.
Termék: a honlapon megvásárlásra kínált minden birtokba vehető, forgalomképes dolog, mely a szerződés tárgyát képezi
Vásárló/Megrendelő/Ön: a honlapunkon keresztül megrendelést leadó, ajánlattevő személy, aki vagy amely lehet akár természetes, akár jogi vagy jogi személyiséggel nem rendelkező
Vállalkozó/Eladó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vonatkozó jogszabályok
Tájékoztatjuk, hogy a létrejövő szerződésre különösen az alábbi jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak:
* Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
* A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
* Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
* A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
* A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGK rendelet

ÁSZF hatálya
Jelen ÁSZF 2021. augusztus 1. napjától hatályos, mely a Vállalkozó által készített újabb ÁSZF hatályba lépéséig marad érvényben. Új ÁSZF esetén Vállalkozó köteles arra a Vásárló figyelmét felhívni, oly módon például, hogy azt a honlapjának főoldalán jelzi.

A megrendelés leadása (ajánlattétel) és annak elfogadása következtében létrejövő szerződés vonatkozásában minden esetben alkalmazandó jelen ÁSZF.

Az ÁSZF tartalmazza a szerződés létrejöttének feltételeit, annak nyelvét és formáját, a feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a teljesítési határidőt, a fizetési és szállítási feltételeket, a felelősségi szabályokat, az elállási jog gyakorlására vonatkozó szabályokat.

A Megrendelő a megrendelés leadása előtt köteles megismerni jelen ÁSZF tartalmát.

Tájékoztatjuk, hogy jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó.

Szerződés nyelve, formája
A szerződés nyelve magyar nyelv.

Tájékoztatjuk, hogy jelen szerződés kizárólag elektronikus úton jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, az utólag nem hozzáférhető és nem kerül rögzítésre.

Árak
Tájékoztatjuk, hogy az árak forintban értendők. A számlák az Áfa összegét tartalmazzák.

Felhívjuk figyelmét, hogy a feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítással kapcsolatos költségeket, mely aktuális összegét a megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mailben tüntetjük fel.

A megrendelés során feltüntetett áron történő vásárlást garantáljuk, kivéve, ha hibás ár került feltüntetésre. Hibás árnak minősül különösen, ha a termék ára elgépelésre kerül, illetve kedvezmény alkalmazása során az új, kedvezményes ár alacsonyabb, mint az eredeti ár feltüntetett kedvezménnyel csökkentett mértéke; ha a termék közismert, a piacon elérhető, átlagosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltér. Ilyen nem várt esetben természetesen fenntartjuk a jogot, hogy a tényleges áron értékesítsük a terméket, melyre tekintettel felajánljuk a Vásárlónak a valós áron történő vásárlást, és így a Vásárlónak döntési jogosultságot biztosítunk, hogy meg kívánja e vásárolni így az árut vagy a megrendelést lemondja.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
Fontos számunkra, hogy Vásárlóink elégedettek legyenek a termékeink, valamint a szolgáltatásunk minőségével és milyenségével. Amennyiben azonban a Vásárlónak mégis valamilyen kifogása, panasza van, úgy az alábbiak szerint kell eljárni.

A termékkel vagy a Vállalkozó tevékenységével kapcsolatban a Fogyasztó fogyasztói kifogást terjesztheti elő az alábbi elérhetőségek egyikén:
* telefon: +3630/200-0712
* internet: http://www.beautyfanatic.hu
* e-mail: info@beautyfanatic.hu

Fogyasztói panaszt szóban vagy írásban tehet a Fogyasztó a Vállalkozóval szemben. Panaszt a Vállalkozónak, az érdekében vagy a javára eljáró személynek az áru Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozóan terjeszthet elő. Szóbeli panasz esetén a Vállalkozó köteles azt haladéktalanul megvizsgálni és kezelni. Amennyiben a Vállalkozó panaszkezelésével a Fogyasztó nem ért egyet vagy a kivizsgálást nem lehet azonnal eszközölni, úgy a Vállalkozó a panaszról és az álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, mely másolati példányát köteles átadni a Fogyasztónak Írásbeli panasz benyújtása esetén Vállalkozó 30 napon belül köteles érdemi választ adni és azt közölni a Fogyasztóval. A panasz elutasítását Vállalkozó köteles indokolni.

Vállalkozó a jegyzőkönyvet, valamint a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozó köteles tájékoztatni a Fogyasztót arról, hogy panaszával melyik hatósághoz vagy békéltető testülethez fordulhat eljárás kezdeményezése céljából.

A Fogyasztó fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz panasztétel érdekében, amennyiben úgy érzékeli, hogy fogyasztói jogait megsértették. Az illetékes hatóság a Fogyasztó lakóhelye szerinti illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal, melyek elérhetősége az alábbi linken érhető el: http://www.kormanyhivatal.hu/

A Vállalkozó által elutasított panasz esetén a Fogyasztó békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, mely a panasz bíróságon kívüli rendezését szolgálja. A Testület eljárásának célja, hogy a Felek között egyezséget hozzon létre, mely elmaradása esetén döntést hoz: a kérelmet elutasítja vagy ajánlást/kötelezést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Vállalkozót együttműködési kötelezettség terheli az eljárás során, így köteles a testület felhívására válasziratot küldeni, valamint megjelenni a kitűzött időpontban a testület előtt. Ezen kötelezettség nem terheli amennyiben a Vállalkozó székhelye és az illetékes testületet működtető kamara nem egy megyében található. Ez utóbbi esetben Vállalkozó kizárólag a Fogyasztó kérelmében foglaltaknak megfelelő egyezségkötési lehetőség felajánlására köteles.
Az eljárásról további tájékoztatást kaphat, valamint a testületek elérhetőségeit megtalálja az alábbi linken: https://bekeltetes.hu
Tájékoztatjuk, hogy a Vállalkozó székhelye szerinti békéltető testület a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület, mely elérhetősége az alábbi:
cím:
tel.: +3646/501-091, 501-090
e-mail: bekeltetes@bokik.hu
honlap: http://www-bekeltetes.borsodmegye.hu/

Amennyiben a Fogyasztó nem kezdeményezett békéltető testületi eljárást vagy amennyiben kezdeményezett, ám az nem vezetett eredményre, úgy jogosult bírósághoz fordulni.

A Fogyasztónak lehetősége van arra is, hogy panaszát az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformon keresztül tegye meg. Ez egy olyan felület, mely azt a célt szolgálja, hogy a panaszt a távollévők között, bírósági eljárás nélkülözésével rendezhessék.
Az eljárásról részletesebben is olvashat, illetve az ügyet megindíthatja az alábbi felületen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Részleges érvénytelenség
Amennyiben jelen ÁSZF bármely pontja hatálytalan vagy jogilag nem tartalmaz minden részletes szabályt, úgy az a szerződés és az ÁSZF további részét nem érinti, azok továbbra is érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a hatályos jogszabályi rendelkezés az alkalmazandó.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatok MySQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

Adatbeviteli hibák javítása
Kérjük a megrendelés során az adatok megadásánál legyen figyelemmel, hiszen a számla kiállítása és a szállítás ennek megfelelően történik. Az adatok javítására lehetősége nyílik a megrendelés leadását követően is. A visszaigazoló e-mailben szerepel minden olyan adat, melyet a rendelése során megadott, így kérjük a levél érkezését követően is ellenőrizze le azokat. Amennyiben bármilyen elírást, hibát észlel, úgy kérjük haladéktalanul jelezze azt részünkre valamely elérhetőségünkön keresztül.

Felhívjuk figyelmét arra is, hogy az e-mail címet pontosan adja meg, hiszen egy elírt cím esetén a visszaigazolást nem tudjuk megküldeni, valamint ez akadályát képezheti a szerződés létrejöttének. Kérjük legyen figyelemmel arra is, hogy a postafiókját legyen megfelelő szabad hely, mert a telítettség ugyanazon következményeket vonja maga után, mint egy helytelenül megadott e-mail cím.

Honlap használata
A honlapon regisztráció lehetőségére nincs mód, az adatokat minden egyes megrendelés esetén újra meg kell adni.

A webshopunkban található termékek raktáron vannak. Amennyiben valamely termék nem elérhető, úgy arra megrendelés leadását a rendszer nem fogja engedni. Mindezek ellenére megtörténhet olyan eset, hogy a rendszer technikai okokból azt jelzi, hogy az adott termék raktáron van. Ilyenkor a visszaigazolást követően azonnal jelezni fogjuk a Megrendelő részére a hibát, a szerződés nem jön létre, és amennyiben Vásárló már a vételárat, valamint a szállítási költséget elutalta Vállalkozó részére, úgy Vállalkozó annak összegét a hiba észlelését követő 5 napon belül visszautalja.

A vásárlás menete a következő:
A termék mellett lévő ’kosárba teszem’ gomb megnyomásával az a kosárba kerül. Egymást követően több és különböző termék megvásárlására van lehetőség. A vásárlás befejeztével a pénztár megnevezésű fülre kattintva megjelennek a kiválasztott termékek. A Megrendelőnek lehetősége van a termék törlésére vagy annak mennyiségének megváltoztatására is. Amennyiben a kívánt termékek a kosárban vannak, úgy a Vásárló az adatait köteles megadni (név, telefonszám, lakcím, szállítási cím amennyiben az eltér a lakcímtől). Ezt követően a fizetési mód kiválasztását kell eszközölni. A rendelést kizárólag abban az esetben tudja leadni a Megrendelő, amennyiben a jelen ÁSZF-et, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót elfogadja és azt a négyzetben kipipálja.

Az ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató a honlapunkon megtalálható, az bárki számára elérhető. A megrendelés során, annak véglegesítését megelőzően ezek elfogadása során is lehetőség nyílik a tartalmuk megismerésére oly módon, hogy annak megnevezésére rákattintva egy új felugró ablakban megjelenik az adott dokumentum teljes, tárolt szövege.

Megrendelés feldolgozása, szerződés létrejötte
A megrendelés elküldése a Megrendelő részéről ajánlattételnek minősül. A megrendelés elküldését követően a Megrendelő kap egy automatikus visszaigazoló e-mailt arról, hogy a rendelést leadta a honlapunkon. Felhívjuk figyelmét, hogy ezen e-mail nem minősül az ajánlat elfogadásának. A visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ön által a megrendelés során megadott adatait, valamint a kiválasztott fizetési módot.

Kérjük, amennyiben észleli a visszaigazoló e-mailben, hogy valamely megadott adat tévesen vagy hibásan került kitöltésre, úgy valamely elérhetőségünkön keresztül keressen fel minket az adatok helyesbítése, kijavítása érdekében.

Azon nem várt esetben, amennyiben 24 órán belül nem kap visszaigazolást, úgy kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk valamely elérhetőségünkön annak érdekében, hogy ellenőrizhessük a rendelését. Ilyen eset legfőképp akkor fordulhat elő, ha technikai probléma lépett fel a megrendelés leadása során és a rendszerünkbe ténylegesen nem érkezik meg.

A visszaigazolást követően a rendelés feldolgozásáról külön e-mailt fog kapni. A feldolgozásról szóló e-maillel kerül ténylegesen visszaigazolásra a rendelése és annak a Vásárlónál történő megérkezésével minősül a szerződés megkötöttnek. A rendelés feldolgozását annak beérkezését követően legfeljebb 3 napon belül végezzük el, melyet követően két napon belül adjuk át a csomagot szállításra a GLS futárszolgálatának.

Termékek
A honlapon található termékek lényeges tulajdonságairól az adott terméknél található leírásban kaphat a Vásárló információt. Felhívom figyelmét, hogy a képek csak illusztrációk, annak színei a valóságban eltérhetnek.

Felek jogai és kötelezettségei
Vásárló
Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt termék vagy termékek vételárát, a szállítási díjat, valamint utánvétes fizetés esetén a kezelési díjat
maradéktalanul megfizeti az ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően.
Vásárló köteles a megrendelt árut átvenni.
Vásárló jogosult a szerződés módosítását indítványozni, azonban az a felek külön megegyezésén alapul.

A vásárló a szerődés megkötésével (visszaigazoló email a renelésről) köteles a terméket átvenni, ellenárát kifizetni (utánvét esetén), ha ezt meghiúsul,  a szállítási költség megfizetése terheli a vásárlót.

Vásárló jogosult továbbá a szerződéstől elállni, mely jogát a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően gyakorolhatja.

Vállalkozó
Vállalkozó köteles a Megrendelő által megrendelt terméket vagy termékeket a Megrendelő számára biztosítani, a szerződéses kötelezettségeit teljesíteni, valamint a csomagot az ÁSZF-ben vállalt határidőben szállítani a Vásárló részére.

Vállalkozó jogosult a szerződés teljesítését megtagadni mindaddig, míg a Vásárló nem biztosítja számára a munkavégzéshez szükséges információkat, illetve amíg a fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.

Vállalkozó jogosult a szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítéséhez alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni, így többek között a csomag kiszállításához is.

Vállalkozó jogosult visszatartani a megrendelt terméket vagy termékeket mindaddig, amíg nem győződik meg róla kétséget kizáróan, hogy a Vásárló a fizetési kötelezettségét teljesítette. Amennyiben Vásárló nem a teljes vételárat fizeti ki, úgy Eladó jogosult Vásárlót felhívni az összeg kiegészítésére.

Vállalkozó jogosult arra, hogy a megrendelés teljesítéséhez további feltételt kössön ki, amennyiben a Vásárló már korábban rendelt Eladótól és neki felróható okból a terméket nem vette át. Ilyen feltétel az, ha a teljes vételár és szállítási költség előre utalását kéri a Vásárlótól.

Fizetési módok, számla
A megrendelés leadása során a Vásárló kétféle fizetési mód közül választhat. Az egyik a banki előre utalás, a másik pedig az utánvétes fizetés.

Banki előre utalás fizetési mód választása esetén a rendelés leadása során a felugró ablakban jelennek meg az utalási adatok, így az fizetendő összeg, a számlaszám, számlatulajdonos megnevezése, valamint a közleménybe beírandó megjegyzés. Előre utalás esetén a csomag az összeg beérkezését követően, de legfeljebb a rendelés feldolgozásától számított két munkanapon belül feladásra kerül a megadott szállítási címre. Vásárló a rendelés leadását követő 24 órán belül köteles átutalni a megadott összeget. Amennyiben ezen időn belül az összeg nem kerül kifizetésre, úgy a megrendelés automatikusan törlésre kerül.

Utánvétes fizetési opció választása esetén a csomag kiszállításakor kell megfizetni a megrendelés összegét. Tájékoztatjuk, hogy utánvétes fizetés esetén plusz kezelési költség kerül felszámításra, mely megfizetése szintén a Vásárlót terheli. A csomag a rendelés feldolgozását követő legfeljebb két munkanapon belül kiszállításra kerül.

A vásárlásról elektronikus úton kerül a számla kiállításra, melyet elektronikusan küldünk a megadott email címre a a Vásárló részére.

Szállítási módok
Tájékoztatjuk, hogy a megrendelt csomag személyes átvételére nincs lehetőség, azt kizárólag házhoz szállítással tudjuk biztosítani.

A csomagok szállítását a GLS Kft., mint szállítmányozó végzi, mely díját a Vásárló fizet meg.
A szállítás díja: 1.765 Ft
Utánvétes megrendelés esetén a kezelés díja: 508 Ft

A csomag a feladást követő maximum két munkanapon belül kiszállításra kerül, kivéve pénteki feladás esetén, amikor a kiszállítás hétfői napon fog megtörténni.

Amennyiben Vásárló a csomagot bármilyen okból nem veszi át, és az visszaküldésre kerül, annak díja a Vásárlót terheli. Azon esetben, amennyiben bármely okból a csomagot újra ki kell küldeni a Vásárló részére, úgy annak díja Vásárlót terheli.

Teljesítési határidő
A megrendelések esetében az általános teljesítési határidő a rendelés feldolgozásától számított két nap. Ezen határidő Amennyiben határidőben nem teljesítünk, úgy a Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni vagy elállhat a szerződéstől.

Külföldre történő értékesítés
Tájékoztatjuk, hogy jelenleg külföldre nem teljesítünk megrendelést, kizárólag Magyarországi címre szállítunk. Változás esetén azt jelezni fogjuk. Megértését köszönjük!

Fogyasztót megillető jogokról szóló tájékoztatás
A fogyasztót a vonatkozó jogszabályok alapján elállási jog illeti meg, valamint hibás teljesítés esetén élhet a szavatossági jogaival. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján az alábbi tájékoztatót adja ki Vállalkozó.

Elállási és felmondási jog
Fogyasztó a szerződés megkötését követő 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni. A szerződés teljesítésének megkezdése esetén is joga van 14 napon belül a szerződést felmondani. Mindezen jogait indoklás nélkül teheti meg.
Elállási/felmondási jogával írásban élhet oly módon, hogy az arról szóló szándékát tartalmazó nyilatkozatot megküldi a Vállalkozó részére Vállalkozó valamely elérhetőségére (e-mail, posta)
Határidőben gyakorolja a jogát, amennyiben a megadott 14 napos határidőn belül küldi meg a nyilatkozatát.
Elállási jog gyakorlása esetén a Vállalkozót visszatérítési kötelezettség terheli. Ez alapján a Vállalkozó köteles visszatéríteni az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a fogyasztó által megfizetett teljes összeget, beleértve a teljesítéssel kapcsolatban felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Ez a kötelezettség nem terjed ki az olyan többletköltségekre, melyek a Vállalkozó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásából ered. Azon esetben, amennyiben Vállalkozó már teljesített és Fogyasztó gyakorolja a felmondási jogát, úgy Vállalkozó jogosult visszatartani a megfizetett összeget mindaddig, amíg a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy visszaküldte. Vállalkozó a kifizetett összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, vagy Fogyasztó kifejezett engedélye alapján egyéb fizetési módot is alkalmazhat, azonban ebből adódóan a Fogyasztót semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Fogyasztó köteles a már átvett terméket visszaküldeni Vállalkozó részére haladéktalanul, de legkésőbb a felmondás közlését követő 14 napon belül. Visszaküldés esetén annak díja a Fogyasztót terheli.
Fogyasztó felel a használatból eredő értékcsökkenésért, kivételt képez ez alól a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.
Amennyiben Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően mondja fel a szerződést, úgy köteles a felmondás Vállalkozóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Vállalkozó részére megfizetni. Ezen összeget a szerződésben megállapított, adóval növelt ellenszolgáltatás összege alapján kell megállapítani.
A Fogyasztó a 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben felsoroltak alapján a holnapon értékesített áruk vonatkozásában az alábbi esetekben nem gyakorolhatja az elállási/felmondási jogát:
* olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
* olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
* romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
* olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
* olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Szavatossági jogok
1. Kellékszavatosság
Fogyasztó a Vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Fogyasztó – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
* kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
* Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén a Felek közösen határozhatják meg a határidőt, ami legfeljebb egy év.
A kellékszavatossági igényét a vállalkozással szemben érvényesíthető.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesíthe